חג שבועות, חג הביכורים

חג השבועות מגיע ממש עוד רגע, ואם אתם כמוני, אתם מתרגשים מהאוכל הטעים של ארוחת החג. חג של גבינות, פסטות, סלטים, קישים וקינוחים מפנקים!

בזמן שאתם מתכננים את התפריט, אספנו עבורכם את המלצותינו לירקות ולפירות המיוחדים והמומלצים שלנו שתוכלו לשלב בארוחה.

תרד:

קישים, פשטידות, רביולי, בורקס… תרד הולך מצוין בכל מנה עם גבינות ושמנת. אם זה תרד מוקפץ במחבת, כמילוי למאפה, בייבי תרד בסלט או תרד גוליבר למילוי, יש אופציות רבות להוסיף את הירק הטעים והבריא הזה לארוחה!

דלעות:

תוכלו למצוא באתר שלנו שלושה סוגים של דלעות – דלעת ערמונים, דלעת יפנית ודלעת ספגטי. כל אחת עם טעם שונה, טעים ומתקתק! דלעת ערמונים צלויה בתנור, ממולאת בשפע ירקות ומתובלת היטב, דלעת יפנית מאודה, חתוכה לקוביות או פרוסה על פיצה, דלעת מוקרמת עם שמנת לרוטב טעים ודלעת ספגטי היא תחליף דל פחמימות לספגטי, כשהפרדת בשרה עם מזלג יוצרת שערות דקות דמויות ספגטי המוגשות עם הרוטב שאתם אוהבים.

בתמונה – דלעת ערמונית צלוייה, קרם תירס,
אפונת שלג, בייבי מלפפון.
צלם: סוף כהן

שיתפה איתנו השפית מורן אהרון בעלים של “הימה” חלל אירועים בוטיקי ביפו העתיקה במנה טבעונית וללא גלוטן שמרכיבה הראשי היא דלעת ערמונים. היופי באוכל שהיא מכינה הוא באיזונים, המרקמים והפשטות. שומרת על קלסיקה לצד רעננות וחדשנות.
https://www.instagram.com/moran_aharon_catering/

זוקיני:

זוקיני ירוק או צהוב הוא ירק טעים וניתן להוסיפו לכל מנה שתבחרו! הזוקיני העגול מעולה למילוי עם גבינה, שום ועשבי תיבול, ובנוסף פרחי קישוא ממולא גבינות ומטוגן, פשוט מעדן מהטבע!

אספרגוס:

ברוקולי:

מרכיב שכולנו מכירים ומאוד טעים! במיוחד בפשטידות וקישים. בנוסף, אנו ממליצים לכם לנסות ברוקומיני מוקפץ או צלוי ומשולב באנטיפסטי מתובל.

פטריות:

פטריות השמפניון והפורטובלה הן מרכיב יסוד במטבח, אך האם ניסיתם את כל סוגי הפטריות האכילות הזמינות בארץ? נסו את פטריות היער בתבשיל, מלך היער צלוי, שינוקי ושי-מאג’י מוקפץ בפסטה או בסלט, הוסיפו טעמים ומרקמים חדשים שיפתיעו את האורחים! מוזמנים לבקר באתר של תקוע לקבל השראה ומתכונים רבים עם הפטריות המיוחדות. http://מתכונים – חוות תקוע (tekoafarms.co.il)

עשבי תיבול:

אצלנו תוכלו למצוא עשבי תיבול טריים רבים שתוכלו לשלב במנות לפי טעמכם. במאמר הזה נתמקד רק בטופ חמש מתוך המגוון הרב שאפשר להמליץ לחג השבועות.

  1. מרווה – מרווה היא תבלין נהדר ומומלצת עם רוטב חמאה על פסטה.
  2. בזיליקום – מתכננים להכין פיצה איטלקית מושקעת או ספגטי? בזיליקום מוסיף טעם מרענן לכל מנה.
  3. קורנית – קורנית מתאימה לכל מנה עם הטעם והניחוח החזק אך הלא משתלט שלה ומחמיא לטעם הגבינות. תבלין מצוין לתפוחי אדמה בתנור/מוקרמים בשמנת וגבינות.
  4. כוסברה – הכוסברה מאוד מוכרת במטבחים הישראלים וניתן להוסיף אותה לכל תבשיל. אנו ממליצים להוסיף אותה לסלט ברוטב הדרים מרענן בשביל סלט מרענן וטעים במיוחד!
  5. שמיר – מכינים מטבלים שילכו עם הארוחה? ציזיקי מרענן יגנוב את ההצגה! טעים וקל להכנה. כל מה שתצטרכו זה יוגורט, שמיר, שמן זית, מלפפון מגורר, שום ולימון ויש לכם מטבל שהאורחים שלכם פשוט יאהבו.

ולקינוחים:

אנחנו בשיא עונת הדובדבנים והם מתוקים וטעימים להפליא, בנוסף פטל אדום ושחור ואוכמניות ניתן להוסיף לצלחת גבינות מפנקת או כטופינג לעוגת גבינה טעימה. רוברב הינו ירק שנהוג להכין בפאי עם פירות היער, טעמו חמצמץ ומקבל מרקם ג’ליטיני לאחר אפייה.

מאחלים לכם חג שמח, שליו, מפנק וטעים!

דילוג לתוכן